Spørsmål og svar

  1. Hvordan fastsetter NEDIS sine priser?
  2. Hvordan kan jeg bestille?
  3. Når kan jeg bestille?
  4. Hva er leveringstidene til NEDIS?
  5. Hvordan leverer NEDIS mine kjøp?
  6. Hva er leveringskostnadene?
  7. Kan jeg hente min ordre selv (eller kan noen andre gjøre det for meg)?
  8. Hva gjør jeg hvis en levering ikke er riktig.
  9. Når vil jeg motta min faktura?
  10. Tilbyr NEDIS rabatt?
  11. Kan jeg levere tilbake kjøpte artikler?
  12. Har NEDIS spesialtilbud?
  13. Hvordan endrer jeg mine adresseopplysninger?
  14. Er det mulig å bruke bilder og tekster fra NEDIS i min nettbutikk?
  15. Hva er direkte levering til kunde?


1. Hvordan fastsetter NEDIS sine priser?
NEDIS er et stort selskap. Vi leter gjennom det internasjonale markedet for de beste kostprisene daglig slik at vi kan gi deg best mulig kostpris. Dette betyr at våre priser varierer. Våre priser inkluderer ikke mva., andre myndighetspålagte utgifter, leveringspriser og eventuelle emballeringspriser. 

2. Hvordan kan jeg bestille?
Den beste måten å bestille er via vår nettside eller via e-post, faks eller telefon. .
Nettside: webshop.nedis.no

E-post: info@nedis.se
Telefon: +47 800 19 018

3. Når kan jeg bestille?
Du kan bestille døgnet rundt via vår nettside eller ved å sende faks eller e-post til oss. Vår kundetelefon er åpen fra mandag til fredag fra 08.00 til 16.30 (UTC+1).

4. Hva er leveringstidene til NEDIS?
Hurtig levering er en av våre topprioriteringer. En ordre som mottas innen 16.00 pm (UTC+1) på arbeidsdager, vil sendes samme dag for levering neste dag.

5. Hvordan leverer NEDIS mine kjøp?
Alle kjøp vil leveres per post og/eller med budtjenester.

6. Hva er leveringskostnadene?
Fra 1. Oktober 2014 gjelder følgende håndterings/fraktkostander for NEDIS AS.

Hvis du bestiller for mer enn 2200 NOK (eksklusive mva) så sender NEDIS AS ordren uten fraktkostnader. Hvis den totale ordreverdien er mindre enn 2200 NOK, pådrar ordren en ekstra kostnad for frakt og -eventuelt- håndteringskostnader.

Ordreverdi Håndteringskostnader Frakt Totalt
Under 650 NOK 100 NOK 75 NOK 175 NOK
Mellom 650 NOK og 2200 NOK Gratis 75 NOK 75 NOK
over 2200 NOK Gratis Gratis 0 NOK

Ekstra avgifter er basert på den totale ordreverdien. I tilfelle av delvise forsendelser pådrar bare den første forsendelsen hådterings- og fraktkostnader.

7. Kan jeg hente min ordre selv (eller kan noen andre gjøre det for meg)?
Vårt helautomatiske ordre- og pakkesystem leverer dine ordre via Posten. På grunn av denne prosessen er det dessverre ikke mulig for deg å hente din ordre selv.

8. Hva gjør jeg hvis en levering ikke er riktig.
Vennligst kontakt vår salgsavdeling samme dag hvis innholdet i en leveranse ikke er den samme som informasjonen på kvitteringen (800 19 018). Vennligst behold artikkelnummeret, ordrenummeret og leveringsdatoen slik at vi kan gi deg best mulig service.

9. Når vil jeg motta min faktura?
NEDIS sender fakturaer én gang i uken. Vi tilbyr deg en kredittgrense når du har oppfylt våre betalingsstandarder.

10. Tilbyr NEDIS rabatt?
Vi har tre kvantitetsrelaterte rabattnivåer: jo mer du bestiller, jo lavere blir prisen.

11. Kan jeg levere tilbake kjøpte artikler?

Vi kan ta tilbake gjenstander som er kjøpt ved en feil, men gjorde en avkastning fradrag på 20%. Hvis du mottar en artikkel som ikke stemmer overens med din ordre eller hvis du mottar en defekt artikkel, må dette rapporteres via et spesialskjema innen 5 virkedager.

Du kan finne dette skjemaet på vår nettside (www.nedis.no), eller vi kan sende det på faks eller e-post til deg. Bruk dette skjemaet for å motta et skriftlig varsel og en bekreftelse. Hvis vi godtar din klage, sender vi deg et RMA-nummer. Pakk inn artiklene i skadesikker emballasje og send pakken til oss umiddelbart. Glem ikke å nevne RMA-nummeret på pakken. Vi kan ikke akseptere returnerte artikler uten RMA-nummer. Postutgifter for uautoriserte returnerte artikler vil belastes avsender.

12. Har NEDIS spesialtilbud?
Du kan finne spesialtilbud ved å lese vår månedlige spesialtilbudavis eller besøke vår nettside. Du kan også melde deg på vårt nyhetsbrev hvor du regelmessig kan finne spesialtilbud.

13. Hvordan endrer jeg mine adresseopplysninger?
Send oss en faks eller e-post med din nye adresse
e-post: info@nedis.se

14. Er det mulig å bruke bilder og tekster fra NEDIS i min nettbutikk?

Vi er mer enn villige til å hjelpe deg med å øke omsetningen, for eksempel via internett. Selv om NEDIS har opphavsrett til bildene og tekstene på sitt nettsted, kan du bruke disse bildene og tekstene gratis hvis du skriver under på en brukeravtale først. Vennligst kontakt vår salgsavdeling for mer informasjon.

E-post: info@nedis.se
Telefon: +47 800 19 018

15. Hva er direkte levering til kunde?
Vår direkte levering til kunden-tjeneste kan brukes av forhandlere for å levere kjøp direkte til våre kunder. NEDIS vil utføre denne tjenesten for deg og være en servicepartner.